Posted by : MC 19 Eylül 2015 Cumartesi




Li-Po bataryalar ya da diğer adı ile lityum polimer batarylar yeniden sarj edilebilir ve flex bir yüzeye sahip lityum iyon teknolojisi ile çalışan bataryalardır.Batarya ağırlığının kritik olduğu projelerde sıklıkla kullanılmaktadırlar.Genel olarak radyo frekansı ile kontrol edilen uçak modeller,uzaktan kontrollü yürür ekipmanlarda kullanılırlar.

Yukarıdaki devre 3,7V/630mAh bir lityum batarya hücresinin şarj ünitesini temsil etmektedir.Şarj etme voltajı 4V olup yine şarj etme akım kapasitesi ise 63mA ile sınırlıdır.

Yukarıdakini devrenin ana kalbini LM324 oluşturmaktadır.Burada LM324 karşılaştırıcı olarak kullanılmıştır.Referans voltajı bu devrede 3,5V olup,Vref=(9/(R1+R2))*(R1) formülü ile elde edilmektedir.
Burada bataryanın pozitif ucu D1 diyotu tarafından bağlanılmakta ve R5 ise sadece pull down direnci görevi görmektedir.

Batarya şarj voltajı 4V üzerine çıktığında,geri bildiim voltajı negatif input durumundan 3,5V üzerine cıkacak,lakin 4V olarak bataryadan gelen voltaj üzerinden D1 diyotunun 0,5V luk gerilim düşümü oluşacaktır.Opamp çıkış ucu ise Q1 transistörü üzerinden off konumunda bulunacaktır.Böylelikle batarya şarj konumunda çıkacak.Ne zaman ki batarya voltajımız 4V altına düşecek ve geri bildirim voltajımızda 3,5V altına bu durumda ise opamp ımızın çıkış durumu on durumuna gelecek ve lipo bataryamız yeniden şarj konumunu alacaktır.Burada R4 numaralı direncimiz batarayamızın 60mA olan akım değerini sınırlamak amacı ile kullanılmıştır.


Devremizde D2 ledi sadece sistemin durumunu belirtme amacı ile kullanılmıştır.Batarya şarj olma süresi boyunca yanıp sönecek olan bu led,bataryamız şarj olduğunda ise sürekli yanar hale gelerek bizi uyaracaktır.IC 7809 voltaj regulatörü ise 12V güç kaynağımızdan kararlı bir şekilde 9V elde etmemizi sağlamaktır.


{ 1 Comments... read them below or add one }

ELEKTRO BLOGGER A HOŞGELDINIZ

ARAMA YAP

EN COK OKUNANLAR

- Copyright © ELEKTRO-BLOGGER Blogger